Forbrugerombudsmanden og Spillemyndigheden i tæt samarbejde
Cooper - 07/02 2012 - 0 kommentarer
Det liberaliserede spillemarked i Danmark er i hastig udvikling, hvilket medfører udfordringer for såvel spiludbydere på det danske marked som de danske myndigheder. Dette gælder ikke mindst i relation til afviklingen og markedsføringen af spil.
Forbrugerombudsmanden og Spillemyndigheden har indledt et samarbejde i erkendelse af det stadig mere komplekse regelgrundlag på markedsføringsområdet. Formålet med dette samarbejde er først og fremmest at opprioritere vidensformidling om danske regler og retningslinjer til borgere og virksomheder samt at sikre gensidig erfaringsudveksling myndighederne imellem.
Forbrugerombudsmand Henrik Øe siger om samarbejdet:
- Jeg ser rigtig gode muligheder for en øget forbrugerbeskyttelse i et samarbejde med Spillemyndigheden. Gennem et sådant samarbejde vil vi således kunne styrke vidensniveauet på dette specifikke markedsføringsområde. Et samarbejde med Spillemyndigheden vil desuden øge mulighederne for mere effektivt og på et tidligere tidspunkt at kunne gribe ind overfor de virksomheder, som ikke overholder dansk lovgivning.
Direktør i Spillemyndigheden, Birgitte Sand, er glad for samarbejdet:
- Én af vores fornemste opgaver som Spillemyndighed er at sikre, at de virksomheder, som har tilladelse til at udbyde spil i Danmark eller ønsker at få en sådan tilladelse, også har det bedst mulige kendskab til og dermed også de bedste forudsætninger for til stadighed at overholde dansk lovgivning. Dette gælder ikke mindst i relation til markedsføringen af spil og foranstaltninger i tilknytning hertil. I Spillemyndigheden ser vi derfor meget frem til et samarbejde med Forbrugerombudsmanden.
Spillemyndigheden har herudover igangsat en mærkningsordning, som skal skabe tryghed omkring spil på væddemål, online casino og online poker. Mærkningsordningen skal således hjælpe spillere med at få overblik over, hvilke spiludbydere der har fået en tilladelse fra Spillemyndigheden. Alle spiludbydere, der har en tilladelse til at udbyde spil i Danmark, har mulighed for at anvende mærket i deres markedsføring, eksempelvis på deres hjemmeside, i tv-reklamer og i annoncer.
Se iøvrigt Netcasino.dk for mere information om den nye spillelov i Danmark og hvor du kan gamble lovligt fra 2012.
Kilde: Skat.dk