Spyfus21/05 2005 00:58
Jeg så idag et link til denne side på en ande poker portal. Jeg kendte ikke siden og jeg blev meget overrasket over at finde ovenstående artikel på forsiden.
For mig at se så ligner det nærmest en afskrift af et afsnit i en tråd, som jeg skrev på den anden side d. 27.december 2004.
Som jeg skrev er det kun at betragte som et semi-bluff og ikke en "ægte" bluff.
Endvidere er der endnu en fordel ved at byde i baghånden på sådanne kort. Du vil i flere tilfælde vinde potten direkte.
Ideen til denne form for semi-bluff fik jeg gennem min erfaring som backgammonspiller. Kort fortalt kan situationen henføres til en meget simpel og kendt stilling i BG. Begge spillere har taget alle deres brikker ud på nær 2. Spiller 1 har sine 2 brikker på 2-punktet og spiller 2 har dem på 1-punktet. Her er det rigtigt af spiller 1 at doble før sit slag. Der er 36 udfald af de 2 terninger og alle udfald med en ener vil tabe undtagen pas et. Det vil sige, at han vil vinde 26 ud af 36 gange. Det er også rigtigt af spiller 2 at acceptere doblingen. Ganske vist er han underdog, men han vil statistisk tabe mindre i gennemsnit end, hvis han opgav doblingen.
Det vil sige, at jeg i snit vil tabe mindre med en semi-bluff. Selvfølgelig render man nogle gange ind i en check-raise, men jeg mener, at det opvejes af, at man sandsynligvis vil vinde potten direkte i langt flere tilfælde.
*EDIT*
Link slettet jvf. forum reglerne.
Hej Spyfus og velkommen til Pokerpenge.dk :)
Det er mig som har skrevet artiklen "Bluff dig til et gratis kort!" her på siden. Jeg må sige at jeg aldrig har læst det indlæg du henviser til.
Jeg har hentet inspiration til artiklen i forskellige poker bøger, bl.a. winning low limit hold'em :)
Ja, det er ligesom ikke ligefrem genial nytænkning inden for poker, Spyfus - i de fleste tilfælde bedre at spille aggressivt - referencer kan findes flere steder: bøger, nettet osv.
Bet365 Poker har licens fra de danske spillemyndigheder og er en af de største spiludbydere på markedet.
Læs anmeldelse